Sivut

maanantai 21. helmikuuta 2011

Kaukot ja hyppy

Otettiin Rontin kanssa taas pitkästä aikaa hyppyä mun hienolla esteellä. Käsky alkaa melko hyvin olla hallussa, joskus on hieman miettimistä. Hypyt sujuvat hyvin, mutta välillä kolauttelee tassujaan siihen. Uskon ongelman johtuvan esteestä ja luulen ongelman korjaantuvan, kun saamme oikean toko-esteen. Oppii varmaan varomaan tassujaan, kun muutoman kerran puiseen esteeseen kolauttaa. Nyt kotona harjoitellessa olen jättänyt huonot hypyt palkkaamatta.

Edistystäkin on tapahtunut. Olen saanut yhdistettyä seis-käskyn hypyn jälkeen. Ei se vielä varma ole, eli joudun heti palkkaamaan, mutta alku kumminkin. Tässäkin naksu on ollut apuna. Rontti tosiaan aina hypyn jälkeen istahtaa ja palkka pitäisi olla heti suussa. Naksulla ehdin palkkaamaan oikeaan aikaan. Heti hypyn jälkeen käsky seis ja naks ja koira seisoo hienosti odottaen namia.

 Toinen uusi asia on kaukokäskyt. Olen niitä Rontille joskus testannut, mutta nyt aloin opettaa niitä tavoitteellisesti. Tällä hetkellä matka on vain hieman yli metri. Tekee tosin pidemmälläkin välimatkalla, mutta silloin edistää. Olen jokaisen treenin alkuun muistutellut koiralle liikeratoja namiavusteisesti. Eli nami nokkaan ja tehdään siirtymisiä istumisesta maahan. Sitten vasta siirryn itse kauemmaksi. Seisomista en vielä ota mukaan, koska se käsky ei ole niin vahva. 

Ei kommentteja: